سئو فروشگاه اینترنتی راهنمای کامل

سئو سایت فروشگاهی بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای گوگل در 8 مرحله

منظور از استراتژی سئو، همان برنامه و پلنی است که باید برای رسیدن به هدفی معین (مثلاً افزایش ترافیک ارگانیک سایت) بچینید و اقدامات لازم برای رسیدن به آن هدف را در این برنامه مشخص کنید. برای مقابله با فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ مثل دیجی‌کالا استراتژی‌هایی وجود دارد که در ابتدای این آموزش به آن‌ها اشاره کرده‌ام. مرحله بعدی لینک سازی داخلی از آن صفحه به یک یا چند صفحه‌ای است که می‌خواهید تقویتشان کنید. مطمئن شوید که هیچ یک از صفحات مهم بیش از سه کلیک با صفحه اصلی شما فاصله ندارند. در سایتتان به دنبال صفحاتی با محتوای یکسان اما URLهای متفاوت باشید، خیلی اوقات دلیلی برای وجود دو صفحه یکسان وجود ندارد. اگر فکر می‌کنید انجام این کار در تک‌تک صفحات سایت شما برایتان سخت است، سعی کنید از مهم‌ترین صفحات شروع کنید.

برخی از فروشگاه‌‌‌‌‌های آنلاین دارای محصولات بسیار زیادی برای فروش هستند. از آن جا که هر محصول به صفحه اختصاصی خود نیاز دارد تعداد صفحات با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد. گاهی اوقات یک تغییر جزئی مانند رنگ و سایز محصول می‌‌‌تواند بر این پیچیدگی اضافه کند. هنگامی که توضیحات خود را به صفحه اضافه کردید، وقت آن است که از وجود کلیدواژه­­‌‌های خود نیز در آن مطمئن شوید. در واقع شما با این کار می­‌‌خواهید به درک موضوع صفحه توسط گوگل کمک کنید. تجربیات قبلی ما نشان می­­­دهد که مطالب طولانی، رتبه­­­‌‌‌های بهتری نسبت به مطالب کوتاه کسب می­‌‌‌‌کنند.

سئوی تجارت الکترونیک فرآیند افزایش دید یک فروشگاه آنلاین در صفحات نتایج موتورهای جستجو (که اغلب به عنوان SERP شناخته می‌شود) است. بهینه سازی موتور جستجوی تجارت الکترونیک (SEO) عمل تنظیم دقیق وبسایت شما برای مطابقت با بهترین شیوه های موتورهای جستجو و به‌روزرسانی محتوای شما برای منعکس کننده آنچه مشتریان شما در جستجوی آن هستند، می‌باشد. به دلیل وجود تعداد زیاد صفحات در سایت های فروشگاهی، سئو تکنیکال یا فنی (Technical SEO) از اهمیت خاصی برای این سایت ها برخوردار است. در مرحله بعد باید عناوین و توضیحاتی را برای محصولات و دسته بندی های خود بنویسیم. بله شما می توانید از متن بازاریابی وب سایت های تأمین کننده استفاده کنید، اما باید بدانید که مشتریان و SEO محتوای اصلی و یونیک را دوست داشته و اگر شما این کار را بکنید، از شما تشکر خواهند کرد. یعنی در مورد دسته بندی های اصلی و دسته بندی های فرعی خود زیاده روی نکنید.

برای اطمینان از ایندکس و کراول شدن سایت خود می‌توانید از گوگل سرچ کنسول کمک بگیرید. استفاده از متن alt همچنین بین توضیحات محصول و تصاویر محصول ارتباط ایجاد می‌کند و همه چیز را با هم مرتبط می‌کند. به یاد داشته باشید، نوشتن متن جایگزین تصاویر، یک عنصر بسیار مهم در چک لیست سئو وب‌سایت فروشگاهی شما است. با این گفته، لینک سازی داخلی استراتژیک قطعاً یکی از روش های خوب برای سئو فروشگاه اینترنتی است. بگذارید یک مثال از یک فروشگاه اینترنتی که به خوبی سئو و بهینه سازی شده است، را با یکدیگر بررسی کنیم. همان طور که مشاهده می کنید، ارزش لینک در صفحات محصول و دسته بندی ها متمرکز شده است.

بهتر است بر اساس نیازهای سایت خود و نوع مخاطب، ساختار مناسبی برای سایت‌تان بچینید. در تصاویر زیر می‌توانید سلسله‌ مراتب معماری سایت برخی برندهای سایت فروشگاهی با سئوی مناسب را ببینید. همه این‌ها، فرآیندهایی هستند که به پردازش و انتقال سریع داده‌ها توسط سرور دارند. حتماً می‌پرسید چطور می‌توانیم به این جایگاه برسیم؟ ساده‌ست، با سئو سایت فروشگاهی. نظرات مشتریان به محتوای منحصر به فرد کمک می کند، اعتماد ایجاد می کند و می تواند تأثیر مثبتی بر سئو سایت شما داشته باشد.

واقعیت این است که ساخت بک‌لینک برای محتوای اطلاعاتی مانند پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک، ابزارها و… بسیار ساده‌تر است. این‌گونه مطمئن می‌شوید که حداقل گوگل یکی از صفحات را ایندکس می‌کند. نکته مهم این است که؛ باید توضیحات عالی را برای صفحات مهم خود بنویسید و صفحات دیگر دارای توضیحات متا منحصر به فرد باشند. مثلا می‌توانید یک ویدئوی کوتاه از نحوه کار با محصول، یا نمونۀ تست شده توسط یک فرد دیگر، یا اینکه از مشتریان‌تان تهیه و در سایت آپلود کنید. هزینه‌های حمل‌ونقل، یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب روش حمل‌ونقل است. عوامل مختلفی مانند وزن، حجم، مسافت، نوع بسته‌بندی و بیمه، بر هزینه‌های حمل‌ونقل تأثیر می‌گذارند.

این چک‌ لیست به بهینه‌سازی تمام جنبه‌های فروشگاه اینترنتی شما کمک می‌کند و تضمین می‌کند که سایت شما به بهترین شکل ممکن برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه شده باشد. بک لینک ها توسط موتورهای جستجو برای تعیین این موضوع استفاده می شوند که جامعه بزرگتر، چگونه به سایت شما بها و ارزش می دهد. بک لینک های را به عنوان تبلیغات دهان به دهان برای سئو در نظر بگیرید. در سئو سایت فروشگاهی و به طور کلی در کل سئو سایت ها، کسب بک لینک یک استراتژی بهینه سازی خارج از صفحه یا همان سئو خارجی است که بر ایجاد اعتبار و اعتماد شما متکی است. در این مقاله به آموزش سئو سایت فروشگاهی و استراتژی خوب برای بهینه سازی ووکامرس پرداختیم. اگر هنوز سوالی در این باره در ذهن دارید می‌توانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید و پاسخ بگیرید.

شاید بپرسید از کجا باید فهمید؟ اگر نگاهی به صفحه نتایج گوگل بیاندازیم، خواهیم دید که سایت‌های برتر برای این کلیدواژه، همگی سایت‌های فروشگاهی هستند که در آن‌ها محصولات قهوه خرد کن مولینکس به فروش می رسد. منظورم از نوشتن یک عنوان سئو شده و جذاب است این است که در عنوان از کلمات کلیدی اصلی صفحه استفاده کنید و طول آن زیاد نباشد. همچنین، این عنوان باید برای کاربران جذاب باشد و آن‌ها را به کلیک کردن ترغیب کند. وقتی صحبت از تجارت الکترونیک سئو می‌شود، نحوه سازماندهی و ساختاربندی صفحات سایت شما بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد. سایر فعالیت های سئوی تجارت الکترونیک شامل افزایش سرعت بارگذاری صفحات، نوشتن توضیحات دقیق محصول و دریافت لینک از وبیایت های معتبر است.

استراتژی به معنای برنامه و نقشه راهی برای رسیدن به یک هدف مشخص است؛ پس وقتی از تدوین استراتژی سئو سایت فروشگاهی حرف می‌زنیم، با چیز خیلی عجیب و پیچیده‌ای طرف نیستیم. سئوی آن پیج یا داخلی برای پلتفرم های تجارت الکترونیک به این معنی است که مطمئن شوید کلمات کلیدی شما در مکان های مناسب قرار دارند. این راهی است برای اطمینان از اینکه گوگل دقیقاً می داند صفحه شما در مورد چیست. رعایت کردن اصول سئوی داخلی برای نتیجه گرفتن سایت شما در گوگل ضروری است. تقریبا به هر فروشگاه اینترنتی بزرگی که نگاه کنید، می‌بینید که توضیحات منحصربه‌فردی را در صفحات دسته‌بندی و محصول خود قرار داده‌اند. کلمات کلیدی، همان عباراتی هستند که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند.

این ارزش متمرکز شده، به این صفحات کمک می کنند تا در گوگل رتبه بگیرند. البته که شاید این بهینه سازی اشتباه به این دلیل باشد که صاحبان کسب و کار فکر می کنند مردم از آن کلمات استفاده می کنند تا محصول مورد نظرشان را پیدا کنند. اما این کلمات کلیدی که افراد خود در سر دارند صرفا در حد حدس و گمان است و با واقعیت بسیار فاصله دارد. 3- سئو داخلی نیز در سئو سایت فروشگاهی یکی از موارد بسیار مهم است، که می توانید با استفاده از مقاله سئو داخلی چیست و هم چنین ابزارهای سئو داخلی این مساله را نیز در سئو سایت فروشگاهی خود تقویت کنید. تعداد تصاویر در هر صفحه نیز بر سرعت لود و بالتبع سئو سایت فروشگاهی تاثیر می‌گذارد. تعدادی که به‌طور معمول توصیه می‌شود ۳ تا ۵ تصویر کوچک و باکیفیت با قابلیت زوم است.

با ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول یا Screaming Frog این لینک‌ها را پیدا کرده و آن‌ها را حذف کرده یا مقصدشان را تغییر دهید. صفحات وب در حالت ایده‌آل باید به ترتیب میزان اهمیتشان کرال شده و این روند با بیشترین سرعت ممکن انجام شود. خبر خوب این که با رعایت چند تکنیک در بهینه‌سازی وب‌سایت، می‌توانید به این ایده‌آل دست پیدا کنید که آن‌ها را در ادامه می‌بینید. تعداد کل صفحات وب‌سایت را بر میانگین تعداد صفحات خزیده‌شده در یک روز تقسیم کنید. اگر به عددی حدود ۳ رسیدید (یعنی کل صفحات تقریباً ۳ برابر این میانگین بود)، وضعیت کرال باجت مطلوب است.

برای کسب رتبه در این کلمات بایستی صفحاتی در سایت خود ایجاد کنید و این کلمات را در صفحه مناسب به کار ببرید. اول باید صفحات متناظر با هر کلمه را انتخاب کنید و سپس به نحوه استفاده کلمه کلیدی در صفحه فکر کنید. انتخاب بهترین روش کاملاً به استراتژی سئو کسب و کار شما وابسته است. بهینه‌سازی عنوان‌ها و توضیحات محصول می‌تواند نرخ کلیک و تجربه کاربری را بهبود بخشد. “Nike” با بهینه‌سازی صفحات محصولات سفارشی خود، 15 درصد رشد فروش تجربه کرد.

در این مرحله باید لیستی از کلمات کلیدی و ساختار منطقی سایت داشته باشید. گام بعدی در سئو سایت فروشگاهی این است که سئو داخلی را روی صفحات فروشگاهی خودتان اعمال کنید و آنها را با استفاده از کلمات کلیدی انتخابی تان بهینه سازی نمایید. آیا این امر به سئو سایت فروشگاهی کمک خواهد کرد؟ شاید به طور مستقیم خیر! اما به بازدیدکنندگان کمک می کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. قرار دادن یک کادر جستجو در صفحه، بخش مهمی از بهینه سازی تجارت الکترونیک است، بنابراین می توانید از ترافیکی که در حال حاضر دارید، درآمد بیشتری کسب کنید.

و در اینجا دقیقا به شما خواهم گفت چطور واژه هایی که کاربرانتان جستجو می کنند را پیدا کنید … و چطور بهترین آنها را برای فروشگاه اینترنتی تان انتخاب کنید. در این مقاله به آموزش سئو سایت فروشگاهی و مهم ترین نکات آن پرداختیم. قطعا با اجرای این موارد می توانید اقدام به سئو سایت فروشگاهی نمایید اما اگر نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق تر دارید؛ می توانید  آموزش سئو مبتدی خانوم سین را ببینید تا با مقدمات و مفاهیم سئو بیشتر آشنا شوید. در این ویدئو آموزشی یاد میگیرید1.تحقیق کلمه کلیدی درست برای سایت فروشگاهی2.چطور دسته بندی سئو کنید.3.چطور تک محصول سئو کنید. تبلیغات یک نقش بسیار مهم در بهینه‌سازی سایت فروشگاهی دارند و می‌توانند به چندین شکل به بهبود عملکرد و موفقیت سایت فروشگاهی شما کمک کنند. تبلیغات به شما این امکان را می‌دهند تا برند و فعالیت‌های خود را به نحوی موثر و گسترده به دید مشتریان ارائه دهید.

برای جلوگیری از چنین اتفاقی، سرو میزبان سایتتان باید پیامی به مرورگر بفرستد تا مرورگر یک کپی از فایل‌های لازم را ذخیره کند و در بارگذاری‌های آینده از آن‌ها استفاده کند. برای انجام این کار، یک هِدِر کَش باید همراه با فایل‌هایی که نیاز به ذخیره‌سازی دارند برای مرورگر فرستاده شوند که نشان می‌دهد باید این فایل‌ها تا یک زمان انقضای مشخص و برای مصارف احتمالی نگه‌داری شوند. علاوه بر این، با توجه به اینکه CDNها محتوای موجود در یک سایت را کَش (cache) می‌کنند، به صورت خودکار، زمان بارگذاری کاهش می‌یابد. همچنین CDNها قابلیت این را دارند که به شکل بهتری حجم‌های بالاتر ترافیک را مدیریت کنند. بهینه‌سازی یک سایت برای داشتن سرعت بیشتر یک کار تکنیکال به شمار می‌رود که شامل ده‌ها و صدها اقدام مختلف ریز و درشت است. اما در عمل با اجرای سه روشی که در ادامه توضیح خواهیم داد، می‌توان گفت که قسمت عمده‌ی مسیر بهینه‌سازی را طی خواهید کرد.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟ سئوی فروشگاهی فرآیند بهبود رتبه بندی ارگانیک فروشگاه آنلاین و دیده شدن آن در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است. اگر سایت شما فروشگاهی است باید دسته بندی ها کامل باشد و محصولات هرکدام در دسته بندی خود قرار گرفته شود. در سئو فروشگاهی ابتدا باید دسته بندی محصولات کاملا سئو شده باشد و سپس به سراغ بلاگ و یا همان مجله سایت بروید. اطمینان حاصل کنید که نکات چک لیست بهینه‌سازی سئوی فروشگاه با استراتژی کلی شما همگام بوده و با هم مطابقت دارند. داشتن یک استراتژی منسجم به شما کمک می‌کند تا زمانی که مشتریان بالقوه شما نام فروشگاه و محصولاتی که می‌فروشید را جستجو می‌کنند، صفحات وب‌سایت فروشگاه شما در 10 نتیجه جستجوی برتر گوگل رتبه‌بندی شوند! هر سایت فروشگاهی، با داشتن استراتژی سئو مناسب، می‌تواند به سود بی‌ نهایت برسد.

مشاوره خدمات دیجیتال مارکتینگ و سفارش افزایش سئو سایت برای اعضای سرو نقره ای به صورت اصولی این امکان را فراهم می کند که رتبه خوبی را در موتور های جستجوی گوگل با توجه به قوانین ضروری گوگل کسب کنند. اگر دسته‌ای وجود داشته باشد که محصولات زیادی در آن باشد، معمولا نمایش محصولات این دسته به صورت صفحه‌بندی شده خواهد بود. این صفحات بسیار مشابه هم خواهند بود و تنها تفاوتشان محصولاتی است که در آن‌ها به نمایش در می‌آیند. دسترسی موتورهای جستجو به صفحاتی که با فیلتر کردن محصولات ایجاد می‌شوند را مسدود کنید. برای انجام این کار باید در فایل ربات robots.txt سایتتان، دستور Disallow به این صفحات بزنید و از بررسی این صفحات توسط گوگل جلوگیری کنید.

“Toys R Us” به دلیل محتوای ناقص و متا توضیحات ضعیف، نتوانست مشتریان بالقوه خود را جذب کند. این ابزار به ورود ترافیک ارگانیک به سایت شما کمک می‌کند، که می‌تواند منجر به دید بیشتر، مشتریان بالقوه بیشتر و در نهایت افزایش فروش شود. علاوه بر این، سئو یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه است زیرا کاربرانی را هدف قرار می‌دهد که در حال حاضر به دنبال محصولات شما به صورت آنلاین هستند. اگر در بهینه سازی موتورهای جستجو تازه کار هستید و می‌خواهید رتبه فروشگاه خود را در گوگل افزایش دهید، به این شش مرحله نگاهی بیندازید. آنها نکات کاربردی را برای راه اندازی SEO خوب و اولیه تجارت الکترونیک در وب سایت شما ارائه می‌دهند.

اگر صفحات جدید یا تغییرات صفحات قبلی وب‌سایت‌تان، با تأخیر زیاد در نتایج گوگل نشان داده می‌شود، احتمالاً به افزایش کرال باجت نیاز دارید. در این راهنما از بخش آموزش سئو سایت پارس‌پک همراه ما باشید تا مفهوم کرال باجت و اهمیت آن در سئو به‌طور کامل آشنا شوید. سپس با پارامترهای تعیین‌کننده بودجه خزش آشنا شده و مراحل دقیق این فرایند را ببینید. همچنین ضمن ارائه راهکار‌های عملی برای بهبود کرال باجت و اشاره به اشتباهات رایج هدررفت آن، نحوه بررسی این پارامتر و آنالیز گزارش آن را در ابزارهای مختلف یاد بگیرید. از نکته هایی که باید در سئو محلی به آن توجه کرد ثبت کامل شماره تماس ، آدرس در صفحات مختلف وب سایت شماست که باید مطابق با اطلاعات ثبت شده کسب و کار شما در گوگل مپ باشد .

اما با معرفی Core Web Vitals گوگل تاکید بیشتری روی اهمیت صفحات با سرعت بالا گذاشت. بنابراین اگر قصد افزیش فروش از طریق سایت خود را دارید، حتما مطمئن شوید که صفحات سایتتان زمان بارگذاری کمی دارند. برای درک اهمیت این موضوع، کافی است بدانید که اغلب مرورگرها برای سایت‌هایی که از https استفاده نمی‌کنند، یک پیغام هشدار نمایش می‌دهد که اعلام می‌کند این سایت از امنیت کافی برخوردار نیست. جستجوهای مرتبط گوگل در قسمت (Searches Related to) قرار دارند و مشابه ویژگی کامل‌کردن خودکار کلمات است با این تفاوت که پیشنهادات در انتهای صفحه نمایش داده‌ شده‌اند. در حالی که ممکن است حذف صفحات فصلی پس از دوره اوج معقول به نظر برسد، اما سال بعد یک بار دیگر باید تلاش کنید تا اعتباری را که سایت شما برای رتبه بندی در شرایط فصلی نیاز دارد، به دست آورید.

اما تفاوت تگ‌ کنونیکال و ریدایرکت 301 چیست؟ تگ‌های Canonical برای موتورهای جستجو هستند نه برای کاربران. توصیه می‌شود برای ایمن ماندن از جریمه سئوی گوگل، از تگ‌های Canonical مناسب استفاده کنید. در زیر روشی را به شما می گویم که می توانید کلمات کلیدی LSI را، مخصوصا برای سئو فروشگاه اینترنتی پیدا کنید. زمانی که محتوای توضیحات محصول خود را نوشتید، زمان آن است که از کلمه کلیدی اصلی یا هدف 3 تا 5 بار در متن استفاده کنید. اما برای نوشتن یک عنوان خوب، فقط استفاده از کلمه کلیدی کافی نیست.

سئوی تجارت الکترونیک به معنای اطمینان از ظاهر شدن صفحات محصول شما در میان برترین نتایج جستجوی ارگانیک در صفحه اول گوگل است. وبسایت هایی که در بین 10 رتبه برتر قرار نمی‌گیرند به ندرت بازدید می‌شوند و حتی آنهایی که در رتبه های 3 تا 5 قرار دارند ترافیک بسیار کمتری نسبت به نتایج برتر دریافت می‌کنند. شامل ایجاد محتوایی است که جستجوی کلیدواژه تایپ شده در موتورهای جستجو را برآورده می‌کند. برای مثال، یک فروشگاه تجارت الکترونیک مانند True Classic که تی‌شرت می‌فروشد، می‌تواند سئوی وبسایت خود را با ایجاد محتوایی در مورد «نحوه تا کردن تی‌شرت ها بدون چروک» افزایش دهد. برای بهینه سازی و سئو تصاویر سایت فروشگاهی، بهتر است اسم عکس ها را با انتخاب نام محصولات برای آنها بهینه سازی نمایید.

با اضافه کردن داده‌هایی مثل قیمت، موجودی و امتیاز محصول به صفحات، به گوگل کمک می‌کنید که محصولات شما را با جزییات در نتایج نمایش دهد. من برای سئو ، کلمات کلیدی و هرچیزی که فکر کنید نیاز به کمک دارم.نمیگم هیچی نمی‌دونم اما برای هر یادگیری آماده ام. برای پیدا کردن این اطلاعات ابزارهایی مانند MOZ و ahref گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. با فعال کردن این ابزارها، اطلاعات خوبی از تعداد لینک‌هایی که هر سایت گرفته است را می‌بینید. ربات‌های خزنده گوگل لینکی را دنبال می‌کند که در نهایت به یک خطا (مانند خطای 404) می‌رسد.

– با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از کاربران از طریق موبایل خریدهای خود را انجام می‌دهند، طراحی ریسپانسیو و بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های موبایل بسیار مهم است. سرو نقره ای خدمات دیجیتال مارکتینگ برای سئو سایت های فروشگاهی به صورت آنلاین و آفلاین که در دسته خدمات بازاریابی و فروش است ارائه می دهد. این تخصص توسط شرکت خدمات بازاریابی و فروش سرو نقره ای ارائه می شود. یعنی شما با تماس با شرکت سرو نقره ای برای مشاوره سئو سایت فروشگاهی خود می توانید استراتژی کسب و کارتان را نیز به صورت اصولی دریافت کنید. باتری‌ها ممکن است براساس آمپرساعت و بر اساس مدل ماشین در دسته بندی‌های متفاوتی قرارگیرند. در این صورت یک مدل خاص از باتری هم در دسته‌ی مثلا 55 آمپری قرار می‌گیرد و هم دسته‌ی باتری‌های مناسب برای ماشین پژو 206.

برای محاسبه دقیق هزینه‌های حمل‌ونقل، باید با شرکت‌های حمل‌ونقل مختلف تماس گرفته و از آن‌ها استعلام قیمت بگیرید. در بازار امروز، پلتفرم‌های متنوعی برای راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد. هر یک از این پلتفرم‌ها، ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها عبارت‌اند از شاپیفای، ووکامرس و مجنتو. اینجا منظور از اینفلئونسرها افرادی هستند که در صنعت شما فالوور های زیاد یا یک وب سایت با اقتدار دامنه بالا دارند اما به صورت مستقیم به رقابت با شما نمیپردازند.

سئو ستون فقرات دید آنلاین است، و برای سایت فروشگاهی یک تغییر بازی در افزایش ترافیک و فروش است. برای اینکه حضور آنلاین شما در رسانه های اجتماعی موثر باشد، مهم است که به طور منظم پست بگذارید. سعی کنید حداقل چند بار در هفته پست بگذارید تا توجه مخاطبان خود را حفظ کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را بر اساس هر کلمه کلیدی که برای رتبه‌بندی صفحه دسته‌بندی‌تان بهتر است، سفارشی کنید. صفحات محصول و دسته‌بندی بدون شک مهمترین صفحات برای رتبه‌بندی هستند. اگر شخصی آنها را در گوگل پیدا کند، بلافاصله به تمام محصولات شما در آن دسته دسترسی خواهد داشت.

با استفاده از لینک­‌‌سازی داخلی شما به راحتی می­توانید صفحات مهم و معتبر را به صفحات دسته­­‌بندی و محصول خود متصل نمایید. به عنوان مثال فرض کنید شما یک پست درباره موبایل آیفون در وبلاگ خود منتشر کرده­­‌اید که موفق به دریافت بک لینک‌‌های زیادی شده است. با قراردادن یک لینک داخلی به صفحه محصول می­توانید رتبه‌‌­بندی صفحه محصول را به راحتی افزایش دهید. سئوی سایت فروشگاهی شما تنها زمانی موثر خواهد بود که گوگل بتواند ابتدا آن را کراول کرده و سپس ایندکس کند. در غیر این صورت، گوگل وب‌سایت شما را برای کلمات کلیدی مورد نظرتان رتبه‌بندی نمی‌کند. شما می‌توانید از نتایج تحقیق کلمات کلیدی برای درک کوئری‌های جستجو و گنجاندن کلمات کلیدی محبوب در وب‌سایت فروشگاهی خود استفاده کنید.

قبلاً در مقاله دیگری درباره اینکه هاست چیست و چه انواعی دارد مفصل صحبت کردیم که پیشنهاد می‌دهم حتماً نگاهی به آن بیندازید. اکثر صفحات دسته‌بندی مستقیماً بدون مقدمه به محصولات می‌رسند، که برای Google ایده‌آل نیست. بهترین کار این است که حداقل یک مقدمه 300 کلمه ای داشته باشید و کلمه کلیدی خود را حداقل 2-3 بار درج کنید. مهم‌ترین عوامل بهبود سرعت سایت به انتخاب هاست و کدنویسی سایتتان بستگی دارد. عامل موثر دیگر در کاهش سرعت سایت‌؛ استفاده از تصاویر با حجم بالا است که با روش‌هایی باید بهینه شود. یکی از مواردی که اغلب در آموزش سئو فروشگاهی نادیده گرفته می‌شود بخش سئو تکنیکال سایت‌های فروشگاه آنلاین است.

هم اکنون با ما تماس بگیرید و با خیال راحت طراحی و سئو سایت خود را به ما بسپارید و کسب و کارتان را رونق بخشید. این میتواند یک پست وبلاگی باشد که محصولات شما را نشان دهد یا اینکه فقط یک لینک از صفحه موجود در سایت آنها دریافت میکنید. برای راحتی ارتباط  با اینفلونسر ها می توانید از سایت تگرو استفاده کنید. برای بررسی سازگاری فروشگاه اینترنتی خود با موبایل از تست Mobile-Friendly گوگل استفاده کنید. این بدان معناست که رتبه بندی سایت تجارت الکترونیکی شما به عملکرد تلفن همراه شما بستگی دارد.

شما می توانید با وارد کردن کلمه کلیدی در بخش مربوط به سرچ، میزان سختی کلمه را بفهمید. برای الان بگذارید بخش Top of Page Bid را برای کلمات کلیدی لیست شما مشخص کنیم. به عنوان مثال فرض کنیم سایت شما در حوزه ی فروش آنلاین غذای حیوانات خانگی است. وقتی این کار را انجام دهید، آمازون لیستی از کلمات مرتبط را به شما پیشنهاد می دهد. اگر تا اینجا سایت‌تان از نظر هاست و قالب و دامنه مشکلی نداشت، واجد شرایط تدوین استراتژی هستید! برای اینکه متوجه شوید در سایت حال حاضرتان کیوردکنیبالیزیشن وجود دارد یا خیر؛ کوئری زیر را در گوگل جستجو کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری