راهی روشن به موفقیت با تبلیغات اینستاگرام2023-07-08
تبلیغات موثر در اینستاگرام تبلیغات هدفمند در اینستاگرام آژانس تبلیغات نکسوس
تبلیغی که به هدف فروش باید انجام دهید، طبیعتا با تبلیغی که مثلا برای برندینگ باید ارائه دهید، متفاوت است. بهجای اینکه راجع به خوب بودن محصولتان صحبت کنید، بگویید که استفاده از آن چه فایدههایی برای مشتری دارد. خب فرض میکنیم روی پیجتان کار کردید و نت پست خوب و بهدرد بخور هم منتشر کنید. زمانی که میخواهید تبلیغ در اینستاگرام را شروع کنید، باید بدانید کجا تبلیغ را منتشر کنید، چگونه آن را درست کنید تا بازخورد بیشتری داشته باشد. کارهایی که در این مرحله انجام میدهید، موفقیت یا شکست یک تبلیغ را تعیین میکند.
نفوذ بالای اینفلوئنسرها و تاثیری که بر مخاطبان دارند باعث شده تا در بحث آموزش تبلیغات در اینستاگرام جایگاه ویژهای برای اینفلوئنسر مارکتینگ در این شبکه اجتماعی قائل باشیم. البته انجام تبلیغات به این شیوه هزینههایی مثل دستمزد اینفلوئنسر، هزینه تولید محتوا و هزینههای جانبی مثل هدایا را در پی دارد که نباید از آن غافل شد. دستمزد اینفلوئنسرها به عوامل مختلفی مثل تعداد فالوورها، میزان مشارکت آنها، سطح محبوبیت و مواردی از این قبیل بستگی دارد. تبلیغات اینستاگرامی یعنی ایجاد و به اشتراک گذاشتن محتوای اسپانسر شده تو این پلتفرم برای رسیدن به یه جمعیت گستردهتر و هدفمندتر. برخلاف پستهای عادی، این تبلیغات طوری طراحی شدن که به صورت نامحسوس تو فید، استوریها یا صفحه Explore کاربران ظاهر بشن و تجربه کاربری رو مختل نکنن.
سعی کنید تا جای ممکن از خاصیت لوکیشن در درج پست های خود استفاده کنید. در این صورت شما می توانید در جستجوی مخاطبین محلی قرار بگیرید و احتمال دیده شدنتان توسط افرادی که به شما نزدیکتر هستند امکان پذیر می شود. همانطور که در تصویر بالا مشاهده فرمودید ایجاد چنین پست هایی می تواند مخاطب را نگه داشته و جذب کند.
اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی و سرگرمی برمبنای اشتراک تصاویر است که در سال 2010 راهاندازی شد. کمپانی بزرگ فیسبوک در سال 2012، حق امتیاز این برنامه را به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری کرد. بالاترین درصد کاربران این برنامه را جوانان 18 تا 29 ساله تشکیل میدهند؛ اما محبوبیت این پلتفرم در میان افراد بزرگسال نیز بسیار زیاد است. محبوبیت، فراگیر بودن و جذابیت بصری، این برنامه را به یک API جذاب و سرگرم کننده تبدیل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اینستاگرام مارکتینگ در اصفهان و دریافت مشاوره از کارشناسان ما در آژانس تبلیغات نکسوس با ما در تماس باشید. آژانس راژکس با هدف ارائه خدمات حرفهای و متمایز در حوزه دیجیتال مارکتینگ تاسیس شده است و برای هر یک از مشتریان خود بر اساس نیازها و اهداف آنها استراتژیهای سفارشی ایجاد میکند.
- {
- در این نوع از تبلیغات بهتر است روی جذابترین و مهمترین ویژگی سایت و یا نرم افزارتان که بازخورد خوبی از طرف کاربران دارد تمرکز کنید. |}
- با این کار وقتی کاربری از طریق تبلیغ وارد پیج میشود، احتمال اینکه صفحه ما را فالوو کند، بالاتر میرود. {
- راستی اینستاگرام خودش هم سیستم تبلیغات اسپانسری یا پروموت دارد؛ البته در ایران زیاد مناسب نیست؛ چون اطلاعات زیادی نمیتوانداز کاربران بگیرد. |}{
- در واقع، بدون توجه به این که شما به چه کسبوکار و فعالیتی مشغول هستید، همیشه مخاطبانی در اینستاگرام وجود دارند که بخواهند از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند. |}
- هرچقدر تبلیغات مرتبطتر باشه، شانس بیشتری دارین که مخاطبا با اون تعامل کنن.
- به ویژه برای برندهای کوچک یا نوپا، هزینه تبلیغات میتواند به سرعت به میزان قابل توجهی برسد.
بهترین زمان را برای منتشر کردن پست اینستاگرامتان پیدا کنید
اگر مایل به رونق و تبلیغات کسبوکار خودتان در اینستاگرام هستید، حتما تا انتهای مقاله با ما همراه شوید. تبلیغات اینستاگرامی موفق از پیش از انتشار محتوای تبلیغاتی در پیجهای مقصد شروع میشود. ابتدا یک تاریخ برای شروع کمپین خود مشخص کنید، سپس اقدامات لازم را انجام دهید تا برای تاریخ مورد نظر آماده باشید، محتوای تبلیغ را منتشر کنید و به کاربران تازهوارد خوشآمد بگویید. کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام یعنی محتوای تبلیغاتی تولید کنید و آن را از راههای مختلفی که وجود دارد، به مخاطبان هدف خود نشان دهید. در قسمتهای بعدی هرکدام از این مراحل را به صورت کامل توضیح خواهیم داد. درست است که خیلی از کاربران اینترنتی در ایران در شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند اما جستجو در گوگل همچنان یک راه ایده آل برای رسیدن مخاطبان به نیازهایشان است.
در این میان برندها و کسب و کارهایی هستند که قصد دارند مطالب پست ها و ویدئوهایی گرافیکی و خلاقانه برای مخاطبین خود ایجاد کنند. ما برای این مدل از کسب و کارها خدمات تولید محتوای اینستاگرام داریم که در زیر سه نمونه پست ایجاد شده توسط تیم شایگان برای محتوای اینستاگرامی نمایش داده می شود. برای تولید محتوای با کیفیت تصویری شما نیاز به آموزش کار با نرم افزار فتوشاپ و ایلوستریتور دارید. طرح های زیادی با پسوند PSD و AI که پسوند فتوشاپ و ایلوستریتور است در اینترنت موجود می باشد که شما توسط آنها می توانید پست هایی بسیار عالی و با کیفیت درست کنید.
اگر شما یک بلاگر هستید یا از اکانت شخصی خود استفاده میکنید، بهتر است عکسی از چهره خودتان بگذارید. همان طور که دیدید این موارد نکات سادهای هستند؛ ولی در هنگام تبلیغات به شما کمک میکنند که تمام جوانب را زیر نظر داشته باشید و تبلیغاتتان را اثرگذارتر از قبل انجام دهید. پس با توجه به این نکات باید اصول متعددی را برای قرار گرفتن در اکسپلور در نظر بگیریم و بدانیم که پست ما اگر به اکسپلور بیاید برای چه کسانی به نمایش در خواهد آمد. برای اینکه پست های شما در اکسپلور نمایش داده شود با مشاورین ما تماس بگیرید. در تعریف ساده اینفلوئنسر به کسی گفته می شود که فالوورهای زیادی دارد و روی آنها بسیار تاثیر گذار است که می تواند با تبلیغ یک برند یا محصول منجر شود فالوورهایش از آن محصول خرید به عمل آورند.
البته از نقاط قوت داشتن تم مشخص در پیج، میتوان به جذابیت ظاهری پیج نیز اشاره کرد. بررسی کنید هر قسمت از بودجهای که برای تبلیغات اختصاص داده بودید در کدام قسمت خرج شده و چه بازدهی داشته است. به عنوان مثال اگر میزان جذب شما از اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به کمپینهای اسپانسرینگ بیشتر بوده، متوجه میشوید که برای کمپینهای بعدی بودجه بیشتری به روش اول اختصاص دهید. حتی ممکن است لازم باشد یکی از روشها را به طور کامل حذف کنید و بودجهای برایش اختصاص ندهید. از آنجایی که این روش تبلیغاتی به پرداخت دلاری و مدیریت بودجه نیاز دارد و کاری تخصصی است، توصیه میشود به کمک یک تیم حرفهای در این زمینه انجامش دهید. این دسته از تبلیغات در Feed اینستاگرام، بین پستها و استوریهای کاربرانی که انتخاب کردهاید نشان داده میشوند.
حتی اگر مجانی به شما فالوور فیک دادند هم نگیرید چون مانند سم روی پیج شما عمل می کند. اگر خدایی نکرده در این راه اینستاگرام شما را بلاک کرد، اصلا نگران نباشید چون پیج های معروف محدودیت برای فالو یا آنفالو ندارند و بلاک شما موقتی و حداکثر 30 دقیقه است. بهر حال با دیدن پیغام بلاک فقط کافی است یک بار از طریق مرورگر کامپیوترتان به سایت اینستاگرام رفته و لاگین کنید.
میم اینترنتی چیست؟ تاثیر میم مارکتینگ در فروش بیشتر
شما همین نتایج را میتوانید با استفاده از قابلیتهای دیگر اینستاگرام به دست آورید. سپس میتوانید بهترین این راهها را که برای پیج شما مفید بودهاند، انتخاب کنید. در نهایت با آنها، یک استراتژی تبلیغات در اینستاگرام برای پیجتان داشته باشید. برای مثال، شما زمانی که ریلزی به اشتراک میگذارید، ریلز شما وارد اکسپلور میشود.
یکی از دلایل اصلی موثر بودن تبلیغات در اینستاگرام، محبوبیت بالای محتوای آن، یعنی عکس ها و ویدیوها، نسبت به سایر انواع محتوا در رسانه های اجتماعی است. این موضوع به کسب و کارها کمک کرده تا با استفاده از محتوای خلاقانه و جذاب، توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. استراتژی تبلیغات در اینستاگرام یکی از روشهای موفقیت کسبوکار شما در این شبکه اجتماعی است. شما با ترفندهایی، میتوانید بدون هزینه، محصول یا خدمات خود را در معرض دید میلیونها نفر بگذارید. همچنین میتوانید با استفاده از روشهای رایگان در این شبکه اجتماعی، یک استراتژی تبلیغات در اینستاگرام برای پیج خودتان، طراحی کنید. ما در ادامه این مقاله، به 20 روش اشاره کردهایم که به شما در طراحی این استراتژی کمک خواهند کرد.
یکی از بزرگترین اشتباهات در کمپینهای تبلیغاتی مختلف در دیجیتال مارکتینگ این است که بدون تعیین بودجه بسته میشوند. شما باید بدانید قرار است چقدر برای تبلیغات هزینه کنید و هر بخش از بودجه شما قرار است در کدام قسمت صرف شود. در برخی از روشهای تبلیغاتی مثل اینفلوئنسر مارکتینگ، امکان تعیین زمان تبلیغ وجود ندارند. ادمین پیج مقصد با توجه به برنامهای که برای تبلیغات دارد مشخص میکند محتوای شما چه زمانی در پیج منتشر شود.
بعد از درج تبلیغ در یک پیج حتما آن را به دقت چک کنید تا مشکلی نداشته باشد و اگر موردی بود آن را با صاحب پیج در میان بگذارید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بصری است و تصویر و ویدیو بیشتر از متن در آن دیده میشود. برای جلب توجه بیشتر هم بهتر است از یک نوشته روی تصویر یا کاور و میانه ویدیو استفاده کنید. بسیاری از پیجها با استفاده از ربات اینستاگرام اقدام به فالوو کردن کاربران زیادی میکنند تا آنها نیز پیج موردنظر را فالوو کنند. به همین دلیل اگر دیدید، پیجی فالووینگ زیادی دارد باید به کیفیت آن شک کنید.
{از شمارش معکوس در استوری برای معرفی محصول جدیدتان استفاده کنید
|}در زیر نمونه تیزر رستوران کیوانو قرار داده شده که این کار یکی از نمونه کارهای تیم حرفه ای شایگان برای معرفی هر چه بهتر پیج رستوران کیوانو است. باید از ویدئو استفاده کنید تا پویایی پیجتان را به مخاطبان نشان دهید. همین که زنده بودن و فعالیت کسب و کار خود را در اینتساگرام نشان می دهد کمک به بازماندن فالوورهای فعلی و جذب فالوورهای جدید می شود. در متن های خود در انتها همیشه بهانه ای بدهید تا کاربران شما را دنبال کنند. مثلا پست های مرتبط با هم با فواصل زمانی یک روز در میان بگذارید و در ادامه بگویید که پست بعدی را دو روز دیگر آپلود خواهم کرد. با چاپ کردن عکسهای حساب خود روی وسایلی مانند قاب گوشی، کارتپستال و لیوان، میتوانید حتی در فضای آفلاین نیز محتواهای خود را به اشتراک بگذارید.
در طول اجرای کمپینهای بازاریابی خود، یک فید زنده از محتوایی که کاربر تولید کرده است، ایجاد کنید تا مشارکت بیشتری را رقم بزند و در نهایت آگاهی از برند خود را بهبود بخشید. تبلیغات شما باید ترکیبی از جذابیت بصری, پیام واضح و ارزش پیشنهادی قوی باشد. در ایران, محتوای ویدیویی, استوریهای تعاملی و استفاده از المانهای فرهنگی, تأثیرگذاری بالایی دارند. احتمالاً شما نیز تبلیغاتی را در برخی از پیجها مشاهده کردهاید که بعضاً خوب طراحی و اجرا شده بودند و برخی نیز چندان جالب نبودند و خیلی زود از کنار آنها گذشتید.
اما اگر اولین تلاش شما برای انجام تبلیغات در رسانههای اجتماعی، استفاده از تبلیغات اینستاگرام است، انتخاب خلاقانه، عاقلانه و هدفگیری مخاطبان درست، ممکن است ترسناک به نظر برسد! هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید، مانند افزایش آگاهی از برند، جذب فالوور یا افزایش فروش. داشتن هدف واضح به شما کمک میکند تا استراتژی مناسبی برای کمپین خود انتخاب کنید. هیچ چیز به اندازه شناسایی مخاطبین هدف برای آموزش تبلیغ در اینستاگرام اهمیت ندارد.
لازم است به کامنتهایی که در این زمان گذاشته میشوند، توجه داشته باشید. با این کار متوجه میشوید که آیا مخاطبان تبلیغات شما را دوست داشتهاند یا نسبت به آن واکنش منفی نشان دادهاند. با توجه به این موضوع میتوانید تبلیغات آتی خود را بهینهسازی کنید و مشکلاتی که در تبلیغ کنونی وجود دارد را از بین ببرید. به یاد داشته باشید کاربران همیشه از دیدگاهی تازه به محتواها نگاه میکنند و چیزی را مشخص میکنند که شما به آن توجه نکردهاید.
ویدیو میتواند کلیدی برای بهبود معیارهای تبلیغات شما باشد؛ البته به شرطی که چند ثانیه اول تبلیغات ویدیویی خود را برای تشویق و جذب مخاطب بهینه کنید. مطمئن شوید که 3 تا 5 ثانیه اول تبلیغ، توجه مخاطب را بهخوبی جلب میکند. مهم نیست که محصول یا خدمات و پیشنهاد تبلیغ شما چقدر عالی است؛ اگر نتوانید در آن ثانیههای مهم ابتدای ویدیو، توجه کاربر را جلب کنید، تلاشتان بیهوده خواهد بود!
با بررسی مواردی مانند کلیکها، نرخ تعامل و … میزان پیشرفت کار خود را بسنجید. استفاده از تبلیغات اینستاگرام، میتواند برای برند و کسبوکار شما معجزه کند! این جمله درست است؛ اما به شرطی بدانید که چطور بهدرستی تبلیغات خود را انجام دهید.
وقتی تبلیغات شما به مخاطبان مناسب نمایش داده می شود، نرخ تعامل و بازدیدکننده ها افزایش می یابد و این به نوبه خود هزینه های شما را کاهش می دهد. تبلیغات ویدیویی یکی از قدرتمندترین روش ها برای جذب مخاطبان در اینستاگرام است. ویدیوها به بهترین شکل ممکن مخاطب را با محتوای تبلیغ درگیر می کنند. مردم به طور طبیعی به تماشای ویدیوها علاقه دارند، مخصوصا اگر این ویدیوها کوتاه باشند. اگر به دنبال بهترین راه برای جلب توجه و درگیر کردن ذهن مخاطب با آگهی خود هستید، تبلیغات ویدیویی گزینه ای می باشد. با استفاده از ویدیوهای خلاقانه و جذاب، پیام خود را به طور بهتری انتقال دهید.
در این نوع تبلیغ، ویدیو تهیه شده توسط شما برای مدتی در پیج مورد نظر به عنوان پست قرار میگیرد. تبلیغ ویدیویی معمولا بعد از مدت توافق شده یا رسیدن به ویو مشخص از پیج حذف میشود. در این بخش راجع به روشهای تبلیغات در اینستاگرام صحبت میکنیم و راجع به هر کدام کمی توضیح میدهیم. یکی دیگر از موارد مهم، درج تبلیغ در بهترین ساعات روز است تا مخاطبان بیشتری بتوانند تبلیغ شما را ببینند. مثلا اگر مخاطبتان آقایان هستند، بهتر است تبلیغ را بعد از ظهر به بعد یا تایم 12 تا 2 ظهر انجام دهید. شاید تصور کنید که مهم ترین فاکتور برای تبلیغات داشتن بودجه است؛ در حالیکه با 50 هزار تومان هم میتوانید انجامش دهید.
از این فرمت معمولاً برای کمپینهایی که نیاز به انتقال پیام سریع دارن یا معرفی یک محصول یا خدمت خاص استفاده میشه. مثلاً میتونین یه عکس جذاب از محصولتون با یه پیام تبلیغاتی مختصر و مفید قرار بدین. میتوان گفت هر پیجی، زمان مناسب خود را برای پست کردن محتوایش دارد. این زمان، با توجه به فعالیت فالورهایتان در ساعات و روزهای مختلف، مشخص میشود. شما میتوانید بعد از تجاری کردن حساب خود، از بخش اینساید، این اطلاعات را به دست آورید. به یاد داشته باشید که منتشر کردن محتواهایتان در زمانی که بیشتر فالورهایتان فعال هستند، در بازدید محتوایتان تاثیر میگذارد.
در حالی که «هشتگها» در فیسبوک چندان برجسته و مورد توجه نیستند، در اینستاگرام عکس این قضیه صادق است. همانطور که در نکتهی اول گفته شد، تبلیغات اینستاگرامی شما باید مانند بخشی از جریان طبیعی پستهای اینستاگرامی به نظر برسند. عکسهایی که طوری با پستهای دیگر ترکیب میشوند که گویا «یکی از پستهای خود آنها» هستند، باعث میشوند که کمپین تبلیغاتیتان طبیعی جلوه کند. بنابراین، کاربران اینستاگرام به جای اینکه با سرعت نور از روی عکسهای شما عبور کنند، با دقت تماشایشان خواهند کرد. برای استفاده از امکان Instagram ads، لازم است که ماهانه مبلغی را پرداخت کنید.
اگر عکسی به اشتراک میگذارید، حتما توجه کنید آن عکس، محتوای خاصی داشته باشد. در قدم دوم، شما باید بعد از راهاندازی پیجتان، برای پیشرفت آن تلاش کنید. شما میتوانید دهها آموزش در این مورد تماشا کنید و از استراتژی تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید. در ادامه ما به راههایی اشاره کردهایم که به شما، در رشد پیجتان کمک خواهند کرد. بنابراین، حتما تا انتهای مقاله با ما همراه شوید تا این ترفندها را بدانید.
نظرات و تجربیات خود را با من در میان بگذارید؛ زیرا گستره تبلیغات در اینستاگرام بسیار وسیع و متنوع است و هر روز فرصت های جدیدی برای یادگیری و رشد وجود دارد. با استفاده از نکات ذکر شده در این مقاله آموزش تبلیغ در اینستاگرام، به بهینه سازی استراتژی های تبلیغاتی خود می پردازید و در دنیای پررقابت اینستاگرام موفق تر عمل می کنید. برای داشتن یک تبلیغات موفق، باید به طور مداوم عملکرد خود را ارزیابی و بهینه کنید. این فرآیند شامل تغییر عکس ها، متن زیر عکس ها و حتی عبارات دعوت به اقدام است. با هر تغییر، بازخورد مخاطبان را بررسی کنید تا ببینید کدام استراتژی ها بهترین نتایج را به همراه دارند. به کمک این روش، تبلیغات خود را بهینه کرده و به نتایج بهتری برسید.
این کمپینها هدایایی دارند که به افرادی که در مسابقه شرکت کردهاند یا همه پیجهای اسپانسر را فالو کردهاند، تعلق میگیرد. این روش باید با دقت زیادی انجام شود، زیرا اگر مخاطبان به پیج شما علاقهای نداشته باشند، بلافاصله بعد از پایان قرعه کشی شما را آنفالو میکنند و ریزش ناگهانی فالوورها را تجربه خواهید کرد. ارسال های پوش نوتیفیکیشن به صورت فیلتر نشده و گسترده انجام می شود و معمولا باید به تعداد زیاد انجام شود تا نتیجه گرفته شود. معمولا در این روش تبلیغاتی توصیه می شود که حداقل 5 بار تبلیغ در فاصله های زمانی مشخص ارسال شود تا تکرار تبلیغ منجر به کلیک و پیگیری مخاطبان شود.
مهم نیست که تبلیغات شما چقدر خوب هستند؛ اگر CTA (Call To Action) واضحی در آنها نداشته باشید، نمیتوانید از آنها بهره ببرید. در واقع بهتر است که به مشتریان خود بگویید، انتظار دارید در آینده چه کاری انجام دهند. از طرفی هم کالتواکشن شما باید بسیار خاص باشد و دستورالعملهای روشنی در مورد اقدامات بعدی ارائه دهد. بهترین کار این است که ابتدا محتوای خود را بهصورت ارگانیک با مخاطبان خود آزمایش کنید. هنگامی که انواع تصاویر، ویدیوها و داستانهایی را که برای فالوورهای شما عملکرد خوبی دارند، شناسایی کردید، میتوانید از همان محتوا در یک تبلیغ استفاده کنید. با دیگران ارتباط برقرار کنید و از مخاطبان خود سوال بپرسید تا تعامل شما بیشتر شود.
در ادامه، به بررسی انواع تبلیغات در اینستاگرام، استراتژیهای موفق، ابزارهای بهینهسازی و روشهای افزایش بازدهی تبلیغات میپردازیم. به منظور اینکه تبلیغات اینستاگرامیتان به افزایش فروش، یادآوری تبلیغات و شهرت برند شما منجر شوند، استفاده از عکسهایی با کیفیت بالا یک ضرورت است. در کنار اینکه عکسها باید چیزی بیش از یک عکس «معمولی و محو» باشند، باید طبیعی و اینستاگرامی نیز به نظر برسند تا افراد صرفا به خاطر تبلیغاتی بودنشان، آنها را رد نکنند. اگر پوشاک تولید میکنید، سراغ اینفلوئنسرهای حوزهٔ فشن بروید و لباسهای خود را برای آنها ارسال کنید.
با بررسی سبک زندگی مخاطبان هدف خود میتوانید این زمان را پیدا کنید و تبلیغات را در ساعات مشخص انجام دهید. به عنوان مثال اگر مخاطبان هدف شما کارمند هستند، معمولا در زمان ناهار یا بعد از پایان ساعت کاری اینستاگرام را چک میکنند. در بالا اشاره کردیم که برای متمایز شدن و تبدیل مخاطبین به فالوور باید پست های جذابی تولید کنیم. اما برای افزایش بازدید پیج مان توسط مخاطبان باید از روشهای تبلیغاتی در اینترنت و اینستاگرام استفاده کنیم.
برای تبلیغتان تصاویر زیادی در اختیار دارید؟ اخیرا اینستاگرام از تبلیغ چرخشی رونمایی کرده. یک تبلیغ چرخشی به شما امکان می دهد که ده تصویر را برای تبلیغتان انتخاب کنید و این عکس ها توسط اینستاگرام به صورت چرخشی به کاربران نشان داده می شوند. آیا مجله تبلیغاتی چند صفحه ای را به خاطر می آورید که در آن یک مارک تبلیغاتی برای تاثیر بیشتر در چند صفحه قرار می گرفت؟ در اصل روش تبلیغ چرخشی اینستاگرام هم همینطور است. معمولا بسیاری از پیجهایی که بینیم، برای افزایش فروش تبلیغ میکنند.
کسبوکارها و سازندگان این برنامه میتوانند از API برای مدیریت کامل حضور خود در آن استفاده کنند. توسعهدهندگانی که میخواهند از Graph API استفاده کنند، به طیف وسیعی از ویژگیها دسترسی خواهند داشت. پس از تأیید میتوانید اپلیکیشنهایی ایجاد کنید که زندگی کاربران را آسانتر و جذابتر کند.
اتوماتیک کامنت می گذارند، لایک می کنند، هشتگ های خاصی را دنبال می کنند و تمام مراحل بالا را می توانند با زومینگ روی یک یا چند پیج هدف انجام دهند. خیلی سخت است که به صورت مرتب و در زمان بندی خاص این کار توسط یک نفر در روز انجام شود، بخاطر همین بسیاری از کسب و کارها از ربات اینستاگرام برای انجام این کارها استفاده می کنند. در پست هایی که می آید کامنت بگذارید و همه را به دیدن پیج یا خرید محصول خود دعوت کنید.
اینستاگرام بهدلیل قابلیتهای فوقالعاده و تعداد کاربرانی که دارد، میتواند گزینهی بسیار مناسبی باشد. تقریباً بیش از ۳۵ میلیون ایرانی در اینستاگرام فعال هستند که این نشاندهنده اهمیت اینستاگرام و بحث اینستاگرام مارکتینگ است. این استراتژی میتواند شامل همکاری با اینفلوئنسرها، محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) و تبلیغات در قالب استوریهای طبیعی باشد که به صورت ارگانیک در فید کاربران ظاهر میشوند.
توجه کنید که این هشتگها، باید با محتوای شما مربوط باشند و افزایش تعامل را بیان نکنند. اگر میخواهید در مورد هشتگگذاری، اطلاعات بیشتری به دست آورید، پیشنهاد میکنیم دمبلتاک هشتگگذاری و کپشننویسی را در آپارات تماشا کنید. زمانی که شما بهخوبی مخاطب خود را آنالیز کنید، نیازهای او را متوجه میشوید. همچنین میتوانید نیازهای آنها را با محصول یا خدمات خود برطرف کنید. یکی از این راهها، استفاده از قابلیت اینساید بیزینساکانت اینستاگرام است.
با این نوع تبلیغات، کسب و کارها چندین عکس را در یک پست به نمایش می گذارند. این قالب که به (چرخ و فلک افقی) معروف است، زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید جنبه های مختلف یک محصول یا خدمات را در قالب چند تصویر متوالی معرفی کنید. با این روش توجه مخاطب را به مهم ترین ویژگی ها و مزایای محصول جلب کرده و تجربه ای جذاب و تعاملی برای آن ها ایجاد نمایید. اینکه با یک لایک از کنار محتوایتان عبور کند، به استراتژی تبلیغات در اینستاگرام شما کمکی نخواهد کرد. اگر میخواهید طریقه صحیح تولید محتوا را بدانید، پیشنهاد میکنیم مقاله تولید محتوا در اینستاگرام را مطالعه کنید.
در این قسمت، دو نکتهٔ اضافی برای اثربخشی بیشتر تبلیغات کسبوکارهای B2B را بررسی میکنیم. متنی که در کپشن خود مینویسید، باید جامع و مؤثر باشد؛ بهطوری که به همهٔ سؤالات احتمالی مخاطبان پاسخ دهد و در عین حال، آنها را به خرید محصولات یا استفاده از خدمات کسبوکار شما تشویق کند. ۶- به یاد داشته باشید که لینک وب سایت خود را وارد کنید چرا که اینجا تنها مکانی است که می توانید مشتریان زیادی را از طریق تبلیغات به وب سایت خود هدایت کنید. پس از اتمام سه مرحله آخر، روی ادامه کلیک کنید تا به بخش ایجاد تبلیغ خود بروید. اینجاست که می توانید محتوای خود را بارگذاری کنید، بخش آگهی خود را بنویسید و آگهی خود را منتشر کنید. اول از همه، شما باید بین بودجه روزانه و بودجه ثابت یکی را انتخاب کنید.
اینستاگرام به شما اجازه میده تبلیغاتتون رو در ساعات یا روزهایی که مخاطب هدفتون بیشترین فعالیت رو داره نمایش بدین. مثلاً اگه بدونین کاربرای شما بیشتر عصرها آنلاین هستن، میتونین تبلیغات رو طوری زمانبندی کنین که فقط تو این ساعات نمایش داده بشه. این نوع تبلیغات به شما اجازه میده تا چندین تصویر یا ویدئو رو تو یه تبلیغ به نمایش بذارین. مثلاً اگه یه فروشگاه آنلاین دارین، میتونین از کاروسل برای معرفی محصولات مختلف استفاده کنین.
یکی از مهمترین نکات در تبلیغات اینستاگرام ، شناخت دقیق مخاطبان هدف است. برای این کار باید بدانید چه افرادی به محصولات یا خدمات شما علاقهمند هستند و چه ویژگیهایی دارند. این شناخت به شما کمک میکند تا محتوای مناسبتری تولید کنید و کمپینهای تبلیغاتی خود را به صورت هدفمندتری اجرا کنید. کسب و کارها با استفاده از محتوای جذاب و خلاقانه در اینستاگرام، برند خود را معرفی کرده و توجه مخاطبان را جلب می کنند.
اما نکته مهمتر این است که لندینگ پیج شما یا حتی صفحات معمولی وبسایت شما، باید در اصطلاح واکنشگرا باشد. در این مقاله میخواهم به این سؤال پاسخ دهم که چطور از تبلیغات در اینستاگرام بیشترین بازدهی را بگیریم؟ میخواهم به شما نکاتی را بگویم که بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود بگیرید. شاید شما در اینستاگرام تبلیغاتی را قرار داده باشید یا اینکه قصد دارید تبلیغاتی را بگذارید. اگر بدون اینکه در اینباره تحقیق کنید و نکات مهمی را رعایت نکنید، بعید است که نتیجه دلخواه را بگیرید و تنها پولتان را دور ریختهاید. تبلیغات در اینستاگرام میتواند مثل یک معجزه عمل کند، بهشرطی که مواردی را در مورد آن بدانید و اجرا کنید.
چگونه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام مخاطبان بیشتری جذب میکند؟