هفته مد یا فشن ویک چیست؟

هر ملتی در هر دوره لباس رسمی و خاص خود را داشته که منحصر به خودش بوده و تفاوت زیادی با لباس دیگر ملل داشته است .به عنوان مثال در تصاویر1، 2 ،3 ،4 شاهد این تنوع در بین لباس اروپای غربی، بانوان فرانسوی، هنرپیشه های زن چینی و سریلانکا می باشیم. این کشور همراه با کشورهایی مانند انگلستان، ایتالیا، امریکا و ژاپن را میتوان صاحب اصلی مد و فشن در دنیا دانست اگرچه سایر کشورهای دیگر نیز شناسههای خاص خود را دارند. 8- همهی مدلها در صنعت مد و فشن به دلیل جذابیت و یا نوع دکوربندی لباسها نبوده است! ممکن است عجیب به نظر برسد اما بر اساس روایات نقل شده دکمههایی که روی کتهای مردانه در گذشته دوخته میشده تنها برای اضافه کردن جذابیت و زیبایی به آن نبوده است. ناپلئون برای اولین بار پیشنهاد اضافه کردن دکمه به آستینهای کتهای ارتش خود را داد تا این عادت که افراد با آستینهای خود بینیشان را پاک میکردند را از بین ببرد!

مشتری مداری دیجیتال شامل فرایندهای پیشرفته دیجیتال، از قبیل تجزیه و تحلیل، پیشرفت های تکنولوژیکی در سیستم ها عامل بازازیابی دیجیتال، تجارت، فروش و خدمات رسانی، تجربه تعامل مشتری را از چند کانال فراهم می کند و در نهایت نرخ و درآمد ROI تبدیل را بهبود می بخشد. در ادامه سعی کردهایم حقایقی جالب در مورد این صنعت بی انتها را با شما در میان بگذاریم، پس اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به اهمیت دنیای مد و فشن در زندگی خود پی بردهاید، قطعا دانستن تاریخچه و حقایقی چند از آن برایتان جالب خواهد بود! افراد با توجه به جایگاهی که در صنعت مد و فشن دارند اغلب استایل خود را تغییر میدهند و معمولا در طول بازههای زمانی مختلف سبک استایل افراد دستخوش تغییرات حداقل جزئی میشود. سنت استفاده از کلاههای انگلیسی در واقع از بریتانیا گرفته شده است زیرا ملکه الیزابت اول در اکثر میهمانیهای رسمی خود همواره کلاه انگلیسی را به سر داشت.

البته این قانون مدتهاست که از بین رفته، اما با این وجود این سبک کلاه هنوز هم جزء لباسهای رسمی به شمار میآیند و معمولا برای مراسمهای رسمی نظیر: اسب سواری، مهمانیهای در باغ و حتی مجالس عروسی مورد استفاده قرار میگیرند! در ایران و سایر کشورهای مسلمان از شال و روسری به عنوان حجاب استفاده می شود و برای آن ها از نظر معنوی دارای جایگاه ویژه ای می باشد؛ اما جالب است بدانید که روسری ها و دستمال سر های ابریشمی توانسته اند میان اروپاییان نیز جایگاه خود را پیدا کنند. اما طراحش از این لباس به عنوان تریبونی برای نمایش بیهوده بودن انتظارات جامعهی مدرن از بدن زنان استفاده کرده بود. با گذشت قرن ها و سال ها، همه افراد از لباس و زیورالات و سایر پوشش ها به عنوان ارتباط غیر کلامی استفاده میکردند. برای مثال در دورانی که اوضاع اقتصادی رو به بهبود بوده است، معمولا از سنگها و جواهرات قیمتی برای لباسهای بانوان استفاده میکردند.

کتانی جزء آن دسته از اختراعات صنعت مد بوده که تا به حال طرفدارن بسیار زیادی داشته و طی گذشت زمان مدلها و طرحهای به خصوصی از آنها به دست تولید رسیده است. تغییر در مد لباس بانوان خبر از تغییر جایگاه آنهاه در اجتماع و دیدگاه عموم به آنها در جامعه میدهد. یکی از ترندهای قدیمی، استفاده از پر پرندگان در بالای کلاهها بوده است و متاسفانه این ترند در سال 1900 به قدری مورد توجه و محبوبیت افراد قرار گرفته بود که میلیونها پرنده کشته شدند تا از پر آنها این نوع کلاهها تهیه شود. تاکنون ممکن است این سوال برای شما به وجود آمده باشد که چرا افراد شیک و مرفه جامعه همواره از این نوع کلاهها استفاده میکنند. شرایط اقتصادی اجازه استفاده از جزئیات عجیب را نمیداد. مد در این دنیای مدرن یک ویژگی عجیب و غریب است. اکثر خانمها عاشق زرق و برق و جذابیت الماس هستند اما در این میان به طور کل سنگهای قیمتی همواره مورد توجه و علاقهی افراد قرار گرفتهاند.