نیز مشاهده می شود

امروزه مد و فشن در جهان به یکی از بزرگترین و پولسازترین صنایع و حوزههای تجاری تبدیل شده، به طوری که ارزش جهانی این صنعت در سال 2019 نزدیک به 1.78 تریلیون دلار برآورد شده است. اگرچه در گذشتهاین گونه بود اما امروز عکاسی مد و فشن ماهیت دیگری پیدا کرده و جهت زیباشناسی عکس هم به عکاس کمک میکند. در این مطلب اطلاعات جامعی برای شروع فعالیت علاقمندان به عکاسی فشن ارائه کرده ایم. یکی از اولین عکاسان این شاخه آدولف دمایر آلمانی بوده که در اوایل صده 1900 شروع به کار کرده و در سال 1913 هم برای مجله ووگ عکاسی داشته است. 7) یکی از مواردی که در عکاسی فشن به آن اشاره کرد، راحتی بین عکاس و مدل است و آنها باید به نظرات هم احترام بگذارند.

پیش از پاسخ به سؤال بالا باید بدانید که طراحی مد (Fashion Design) در واقع به هنر استفاده از طراحی و زیباییشناسی برای خلق پوشاک و زیورآلات گفته میشود. همچنین به شرکت هایی که خطوط مد خودشان را بخارشوی (eco wash) می کنند، توجه داشته باشید. به حرف ما اعتماد داشته باشید. اگر شما هم دوست دارید که این دو مفهوم را بهتر بشناسید و چند نکته طلایی درباره آن بدانید، در ادامه همراه ما بمانید. اندازه بازار جهانی فشن در حال حاضر سه هزار میلیارد دلار است و دو درصد از کل تولید ناخالص جهانی را تشکیل میدهد . در حقیقت دو هنر با هم ادغام شده تا سبک و استایل زندگی و همچنین شناساندن و ترغیب مردم به کالایی خاص را به عهده دارند. رشته طراحی لباس در دانشکده های هنر سراسر دنیا تدریس می شود و علاقمندان به صنعت مد و طراحی لباس می توانند در این دانشکده ها مشغول تحصیل شوند.

4) بهترین حالتی که میتوان در آن لباس را به زیبایی جلوه داده حالت اس است. فردی که به عکاسی مد و فشن میپردازد در دسته عکاسان حرفهای قرار گرفته و انتظارات بسیاری از آن میرود که عکاسی برجستهای در زمینه فشن ارائه دهد.این سبک عکاسی که همان سبک فشن یا مدلینگ بوده، سبکی است که علاوه بر خلاقیت وایجاد زیبایی بصری در عکس، نیاز به ابزارها مختلف عکاسی هم بوده و به سادگی نمیتوان عکاسی باکیفیت فشن داشت. همچنین با نورپردازی حرفهای میتوان موجب زیبایی عکس شد. بنابراین لباسی که فرد مدل در عکس دارد، به عنوان یک لباس زیبا و شیک به حساب میآید. 3) مدلهای درون عکس از آموزش لازم برخوردار هستند و نیازی نیست تا عکاس آموزشی به آنها دهد. در جهان این سبک عکاسی بسیار مشهور و پرطرفدار بوده و البته انجام آن هم مهارت بسیاری میطلبد.این یعنی هر فردی قادر نیست به عنوان عکاس مدلینگ یا فشن شناخته شود و باید آموزش لازم در آن داشته باشد.

عکاسان فشن باید حرفهای باشند تا بتوانند عکسهایی زیبا را به تصویر کشیده و عکسهایی تبلیغاتی ارائه دهند. درنهایت باید بیان داشت که عکاسی مد و فشن یک سبک بسیار مهم بوده و عملکرد عکاس در آن اهمیت بالایی دارد که نباید از کنار آن بی تفاوت عبور کرد. متاسفانه در ایران نمیتوان مرکزی برای آموزش رسمی یا غیررسمی عکاسی مد و فشن پیدا کرد. بنابراین نمیتوان عکاسی فشن یا مد را غیر تبلیغی محسوب کرد. هدف از عکاسی مد معرفی سبک زندگی با استفاده از محصولات مد است. زیرا هدف اصلی آن زیبا جلوه دادن یک محصول است و آن شامل لباس یا زیورآلات میشود. 1) دراین نوع عکاسی عکاس سعی میکند طراحی لباس طراح را به خوبی جلوه داده و به گونهای روشی تبلیغاتی هم محسوب میشود.