مد Mode فشن استایل ترند و تعریف و تفاوت آنها – مد-فشن-استایل-زیبایی-روانشناسی

در دهه ۱۹۳۰ بیشتر طراحان در خدمت لباسهای زنانه بودند و بیشتر بر روی آن مانور دادند و تنوع زیادی در لباسها زنان ایجاد شد و مد و فشن باعث شد زنان شروع به لاغرتر کردن خود بکنند تا مطابق با مد روز پیش بروند. این برنامهها به مشتریان اجازه میدهد لباسها و کالاهای بلااستفادهی خود را درون “سطلهای زباله” فروشگاههای برند قراردهند. Forever 21 فوراور ۲۱، شرکت خردهفروشی زنجیرهای پوشاک آمریکایی است، که در زمینه توزیع انواع لباس، لوازم و کالاهای لوکس مصرفی و محصولات مرتبط با صنعت مد فعالیت مینماید. The New York Times روزنامه معتبر و مشهور آمریکایی است که مرکز آن در شهر نیویورک قرار دارد و هر روزه بهطور همزمان در ایالات متحده آمریکا و در دیگر نقاط جهان چاپ و منتشر میشود. تمامی فروشگاههای آنلاین و در سطح شهر لباسهای مختلفی با طراحیهای متفاوت عرضه میکنند.

و تنها در سال ۱۹۹۰، زمانی که فروشگاههای زارا به نیویورک رسیدند، مردم برای اولین بار با اصطلاح “فست فشن” یا همان “مد پرشتاب” آشنا میشوند. بسیاری از خرده فروشیهایی که امروزه ما آنها را به عنوان بازیگران بزرگ فست فشن میشناسیم، مانند زارا یا اچ اند ام، کار خود را به عنوان فروشگاههای کوچک در دهه ۵۰ میلادی در اروپا شروع کردند. وی در پایان اظهاراتش یادآور شد: اکو سیستم مُد و فشن و همه عوامل آن باید پای کار باشند تا دغدغه تعامل مؤثر و تحرک پویا در این فضای جدید به خوبی شناخته شود و به نظر من در ایران این خواسته مهم جای رشد و پیشرفت دارد. این موضع به خوبی نشان میدهد که مفاهیم مد و Fashion با اخلاق و دینداری منافات ندارد. این کار کمک میکند به راحتی تشخیص دهید کدام مدل لباس با آنچه که از قبل دارید همخوانی خوبی دارد و همچنین به شما یادآوری میکند که کدام مدلها را هیچ گاه نمیپوشید.

را در دستور کار خود قرار دادهاند مانند برنامههایی برای بازیافت پوشاک در فروشگاهها. معرفی مداوم محصولات جدید مشتریان را ترغیب می کند که بیشتر به فروشگاه ها مراجعه کنند، به این معنی که در نهایت خرید بیشتری انجام می دهند. شلوارهای تنگ، کلاه و رنگهای شاد در این دوره بیشتر استفاده شد. Greenwashi« شستشوی سبز» اصطلاحی است که برای استفاده از بازاریابی، نمایش محصولات ، فعّالیتها یا سیاستهای سازمانی به کار میرود که سازگار با محیط زیست هستند در حالی که اینگونه نیست. تا قبل از این زمان، معیار افراد برای انتخاب لباس ها و پوشش شان به نمایش گذاشتن طبقه اجتماعی خود بود.

استایل وینتیج به معنای پوشیدن لباس های کهنه و قدیمی نیست بلکه به معنای الهام گرفتن از لباس های قدیمی در سبک مدرن می باشد. انتخاب بهترین، در مرحله دوم قراردارد؛ هر چند که انتخاب پارچهای سازگار با محیط زیست پیچیده است زیرا در همه انواع الیاف مزیتها و مضرّاتی وجود دارد، اما راهنمای مواد بی شماری برای کمک به شما وجود دارد، مانند جین، کتان، پنبه و موارد دیگر. اما این نکته قابل ذکر است که فقط ۱٪از کلّ لباسهای جمعآوری شده از سوی مؤسّسات خیریه و طرحهای بازیافت پوشاک در قالب الیاف نساجی جدید بازیافت میشوند ! علاوه بر این موضوع چند نکتههای دیگری هم هستند که کسی به صراحت و رایگان برای ما نمیگوید و در ورکشاپهای مد و فشن هم خبری از این نکتهها نیست؛ اما در ادامه این مطلب، میتوانیم خلاصهای از این نکات مهم را مرور کنیم.