مد و زیبایی

همه می خواهند بدانند چگونه باید خوش استایل باشند، اما در واقع باید بدانیم چگونه دارای استایل باشیم؛ در این رابطه باید تلاش کنیم دارای برند باشیم! توسعه پایدار نیازهای متنوع همه افراد حال حاضر و جوامع آینده را برآورده میکند، سلامتی افراد و همبستگی اجتماعی را بالا میبرد، و فرصتهای برابری را ایجاد میکند. مفهوم توسعه از مفاهیم مهم زمان ما است، به طوري که کشورهاي دنیا و اجتماعات بشري را بر اساس آن طبقه بندي میکنند. از مهم ترین ویژگی های این سبک می توان به خیاطی بی نقص و خطوط صاف و تر و تمیز آن اشاره کرد. امروزه در بسیاری از کشورها مانند ترکیه، اندونزی، تایلند، مصر ومالزی با بهرهگیری از آخرین تحولات دنیای مد و فشن در جهت توسعه این صنعت وگسترش صادرات به عنوان یک عامل تجاری و اقتصادی به این امر ارزش می نهند . به هر تقدیر مد امروزه شکل یک صنعت را به خود گرفته و در زمره پردرآمدترین صنایع به شمار می آید، به نحوی که فقط صنعت پوشاک – به عنوان یکی از اقلام صنعت مد- همواره جزو پنج صنعت اول پولساز کشورهای پیشرفته محسوب می شود و همین امر باعث جلب نظر سرمایه گذاران به این حوزه شده است و اگر اقلام دیگر مد از قبیل جواهرآلات، اکسسوری و کالاهای لوکس را هم در نظر بگیریم، میبینیم که حجم زیادی از سرمایه جهان را به خود جذب کرده و همچنان در زمره پر کشش ترین و جاذب ترین صنایع است.

این اصطلاح در دنیای فشن به معنای پا گذاشتن به دنیایی جدید و خلاقانه برای طراحی لباس و شیوه آرایش گفته میشود. برای درک بهتر نگاهی به فشن ویک ها یا هفته های مد این روزها بیاندازید. این سبک را می توان در دسته بندی سبک های پوشش غربی قرار داد چرا که در دهه 60 میلادی و در نتیجه ی وقوع پدیده ی پادفرهنگ دهه ی 1960 رواج یافته است. او در ادامه تصریح کرد: سال 2022 نقطه عطفی برای بیزینس های جدید است و در این میان پدیده متاورس نقش آفرینی سرنوشت سازی در تعامل فروش حضوری و آنلاین به صورت توامان ایفا خواهد کرد که بازیگران این فضای جدید با کالاهای به روزتری وارد میدان خواهند شد.

مد پدیده ای است مخصوص جوامع انسانی که با مفهوم مدرنیسم ارتباط تگاتنگ و نزدیکی دارد. از زمان مرگ کوکو چنل حدود 50 سال می گذرد اما دیدگاه او هنوز هم در مد امروزی کاملا برجسته و مشهود است و به نظر نمی رسد به این زودی نیز از بین برود. به این ترتیب، کمتر تحت تأثیر روندهای موجود در بازار در زمینه مد و فشن قرار گرفته و به آن ها عکس العمل نشان می دادند. براساس گزارش اخیر شرکت مک کنزی با عنوان وضعیت صنعت مد و فشن ۲۰۲۰ پیش بینی میکند که نرخ رشد این صنعت به ۳ تا ۴ درصد در سال ۲۰۲۰ برسد که کمتر از نرخ رشد برآورد شده باتوجه به شرایط جهانی و تحت تاثیر پاندمی کویید۱۹ میباشد . معمولاً این نوع لباسها مخصوص یک مشتری و مطابق با اندازههای او دوخته میشود. یا این که چگونه لباسها را با هم ست کنید؟

با توجه به اینکه پاندمي كرونا زندگی را تحت تاثییرقرار داده و تغییر داده است، در سبکهای پاییزی و مدهای این فصل پوشاک مخصوص، دستکش و ماسک نیز جای خود را یافته و به چشم میخورند.بسیاری از برندها برای استایل زمستانی خود طرحهای کرونایی جالبی ارائه نمودهاند و این .نماینگر این است که طراحان و برندهای مطرح با ورود به بحران، خلاقانه و پر شورتر عمل میکنند. حوزه مد در این 10 سال اخیر بسیار توسعه یافته و تغییر کرده است. ناگفته نماند که صنعت مد و فشن با توجه به عوامل چند گانه، قابلیت پایداری (توسعه پایدار )، دیجیتالی شدن و نوآوری های مدرن واستفاده از تکنولوژی و پیشرفتهای فناوری در یک طرف و از طرفی دیگر کاهش ناشی از تغییر تقاضا ی مصرف کنندگان همچنین نااطمینانی های کلان اقتصادی، تحولات سیاسی جهان حال و هوای متفاوتی را تجربه خواهد کرد. هشتاد درصد از برداشت افراد نسبت به شما در همان نگاه اول و بدون اینکه دهان خود را برای حرف زدن باز کنید شکل می گیرد.