اصطلاحات دنیای مد و فشن

از همه اینها که بگذریم، چه کسی می خواهد چهره تکراری در جمع داشته باشد؟ چون مد در درجه اول یک زبان بصری خود بیانگری است، بنابراین نحوه پوشیدن لباس تاکیدی بر شخصیت شما دارد و هویت شما را مشخص می کند. این انگیزه ای را برای مردم ایجاد می کند تا لباس های بیشتری بخرند تا از روند آن مطلع شوند. نکته قابل توجه این است که بخشی از جنبش مثبت و تحول ساز باشید، بنابراین از برندها و طراحانی که به محیط زیست اهمیت می دهند، دستمزد عادلانه پرداخت می کنند و محصولات واقعی مد که ماندگار هستند را تولید می نمایند، پشتیبانی کنید. به همین دلیل در صنایع پوشاک، موضوع مد پایدار یا مد سازگار با محیط زیست مطرح شده است. برای بیان استایل هایی به کار می رود که می خواهند مد روز را به چالش بکشند ، حالت عجیب و غریبی دارند و از ترند های اطاعت نمی کنند و تلاش می کنند تا با اهمیت مد و فشن در زندگی مردم مبارزه کنند.

از این گذشته، قبل از اینکه مجبور به پرداخت صورتحساب باشید، اکوسیستم می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد که ما را به جنبه نهایی و اساسی درک این موضوع می رساند که چرا مدل فست فشن ذاتاً فاسد است. توصیه می شود که لباس های به خوبی تولید شده غیرگذرا را انتخاب کنید تا بتواند همه جنبه های زندگی از رسمی گرفته تا غیررسمی را پوشش دهد. او توصیه می کند که “لباس های ضروری را که می توان برای ایجاد انواع زیادی از ست های لباس و شکل های مختلف به راحتی با یکدیگر مخلوط و هماهنگ می شود را انتخاب کنید. صرف نظر از اینکه هدف باید به صورت کلاسیک و ظریف باشد (آدری) یا ظاهری عملگرا و غیررسمی داشته باشد (جابز)، این موضوع یک ایده جهانی است که سبك شخصی به خوبی تعریف شده که کاراکتر افراد و شمایل آنها را مورد تعریف و تمجید قرار می دهد باید از فصول فراتر رود و از گرایشات صنعتی که به صورت مصنوعی دیکته می شوند، پیشی بگیرد.

من فکر می کنم همه ما قبول داریم که گرایشات مد بعد از اینکه تعداد کافی از افراد همان سبک را در پیش گرفتند به سرعت جذابیت اولیه خود را از دست می دهند. تقریباً همهی افراد جامعه مانند جوانها لباس میپوشیدند. به همین دلیل است که لباس فست فشن نسبت به سایر تولیدات عرضه شده در بازار به طور جسورانه ای زیر قیمت است. این برندها، بازار اصلی را با کالاهای درجه دو گسترش می دهند و گرایش سهل انگارانه را برای مد ارزان و یکبار مصرف تبلیغ می کنند. بنابراین قبل از اینکه فروشگاه اچ اند ام (H&M) محلی خود را تحریم کنید، به یاد داشته باشید که صنایع با پاسخ به تقاضای بازار شکوفا می شوند. ممکن است شما به این باور برسید که دسترسی تقریباً بی پایان به لباس های مقرون به صرفه می تواند معضل “چی بپوشم” را خاتمه بخشد و هنگام ایجاد یک سبک شخصی، نوعی رنسانس را معرفی کند، اما به نظر می رسد که این حالت روی نخواهد داد.

حالا که همه چیز در نظر گرفته شد، آیا هنوز هم کسی معتقد است که شرکت هایی مانند Boohoo می توانند لباس های زنانه را با قیمت 5 یورو تحویل دهند و بدون درگیر شدن در یک بازی ناپاک به سود برسند؟ و در این بین سبک یا نوع پوشش اولین چیزی است که ما می توانیم با آن خودمان با به بقیه معرفی کنیم؛ بدون اینکه کلمه ای صحبت کرده باشیم. با این وجود، حتی با کنار گذاشتن منافع زیست محیطی، مدآهسته در خصوص مقاومت در برابر وسوسه خرید نیز مزیت ایجاد می کند. هر حلقه در زنجیره ی مد سریع با هزینه های زیاد زیست محیطی و اجتماعی همراه است.